Lilith-K

I would love you ten years before the flood,

And you should, if you please, refuse

Till the conversion of the Jews.

My vegetable love should grow

Vaster than empires, and more slow;

A hundred years should go to praise

Thine eyes, and on thy forehead gaze;

Two hundred to adore each breast,

But thirty thousand to the rest:

An age at least to every part,

And the last age should show your heart.

For, lady, you deserve this state,

Nor would I love at lower rate.

我会在大洪淹灭世界的十年前爱您,
您若不愿,可以拒绝我
直到那犹太人改了他们的信仰。
我对您的爱就像草木一般,
逐渐生长得比无数个帝国更庞大。
我可以花费百年的功夫,
来称道您的眼睛,观赏您的额角,
花两百年光阴,赞美您的各边胸膛,
再用三万年来赞美您身体的其他部分。
每一部分至少花一整个世纪,
最后一个世纪才展现您美妙绝伦的心来。
因为,美人,您配受这番盛意,
我也不愿降低爱您的心意。

图源梨大微博 感谢她~ @liz_gryffindor

评论(5)

热度(15)